راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه
 

وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه

امروز میخواهیم درمورد یک آشپزخانهٔ کامل ، توضیحاتی بدیم. یعنی آشپزخانه‌ای که براتون جذاب باشه  و بدردتون بخوره ، وسایل ضروری درآن اشپزخانه وجود داشته باشه و رفاه کا‌مل  برای پخت‌وپز غذاهای مختلف، دردسترس باشه .بریم اول سراغ لوازم آشپزخانه :

 شامل وسایل بزرگ و وسایل کوچک و کاربردی هست مثلا وسایل بزرگ یک آشپزخانه شامل یخچال، گاز، ظرف شویی، لباس شویی ،ماکروویو هست.

 وسایل کوچک  آشپزخانه جزئیات زیادی دارند وبسیار متنوع هستند .

در خرید لوازم ضروری آشپزخانه چند نکته ی مهم هست که باید رعایت کنیم که در این مقاله راهنمای خرید لوازم آشپزخانه را در حد توان برای شما همراهان در نظر گرفته ایم.

آشپزخانه‌ای مناسب هست که وسایلی کاربردی داشته باشه  و ازنظر شکل و ظاهر هم رنگ‌هایی خنثی داشته باشه ، کاربردی ‌بودن و کیفیت لوازم و وسایل مختلف، باعث سهولت کار و آشپزی می شه . اگر طرح و رنگ وسایل  خنثی باشه باعث میشه ک  تا بتونیم سالها  ازوسایلمون استفاده کنیم بدون اینکه برامون خسته کننده بشه و باعث دلزدگی بشه.

البته بهترین وسیله یعنی انتخاب وسیله ای پرکاربرد که واقعا برای ما کار راه انداز باشه و مورد استفاده چرا که امروزه بخاطر تنوع زیاد محصولات و زیبایی و جذابیت آنها امکان داره که بی جهت وسایلی خریداری کنیم که بلااستفاده باشد.

  1. وسایل مورد نیاز برای پذیرایی از مهمان

 وسایل سرو پذیرایی  بسیار مهم هستن، خریدن و تهیه این وسایل کاملا سلیقه ای هست  و پذیرایی کردن  از مهمون ها رو ، برای میزبان راحت وآسون میکنه .

استفاده کردن از ظرف هایی با رنگ  سفید بسیار عالی و جذاب هستن چون هم جلوهٔ غذا در ظرف سفید بیشتره  و هم بعد از چند سال براتون تکراری و قدیمی نمیشه  وخلاصه همیشه دوستشون دارین .

از فنجان‌ها، نیم لیوان ، گیلاس‌ها و لیوان‌های بلندمخصوص  شربت خوری می‌تونیم استفاده کنیم و یک میز شیک و بسیار زیبا رو داشته باشین . یادتون نره موقع خرید این وسایل به شکلشون حتما دقت کنید.موقع خرید توجه کنید وسایلتون تنوع داشته باشه برای پذیرایی های مختلف بکارتون بیاد ؛ مثلا برای چای از فنجون ها ویا نیم لیوان های شیک میتونید استفاده کنید، و یا  فنجون های کوچک مخصوص قهوه ، برای شربت  لیوان‌های بلند و گیلاس های مناسب تهیه کنید لیوان هایی هم برای میز ناهار وشام تهیه کنید .

آشپزخانه ای  کامل هست که بتونه  تمام نیازهای میزبان و مهمان ها را برطرف کنه . خب یک مثال بزنیم تا بهتر متوجه نیاز بعضی لوازم بشیم .مثلا یکی از اقوام یا دوستان  سرزده  توی ظهرتابستون میادخونمون . مسلما با یک لیوان شربت  میشه بهترین پذیرایی رو داشت😍  حالا اگه  لیوان مناسب یا گیلاس مناسب نداشته باشیم ، یخ های قالبی  و نی‌های مخصوص و یا  قاشق شربت نداشته باشیم نمیتونیم باشربت خنک بدون استرس از مهمون پذیرایی کنیم .

  • وسایل پخت و پز

یکی دیگه از وسایل ضروری آشپزخانه وسایل و لوازم پخت‌وپز هست ک بسیار متنوع وگسترده هستن . اولین وسیله ی مهم برای پخت وپز قابلمه هست ولی وسایلی مثل  چاقوها، رنده، انواع سبد و لگن و آبکش  کفگیرملاقه هم از اهنیت بالایی برخوردارن . برای تهیه جهیزیه عروس حتما لوازم کاربردی و ضروری بخرین، البته  بعضی از وسایلی که به نظر می‌آید کاربرد چندانی ندارند، گاهی‌اوقات بشدت مورد نیاز هست.

  • 4-   سرویس کفگیر و ملاقه:

بریم سراغ کفگیر و ملاقه، که شکل ها و جنس های مختلفی دارن . مثلا کفگیر پهن و گرد، باریک وانواع ملاقه کوچک بزرگ وجود داره که  باید تهیه بشن . که هر کدام از این کفگیر و ملاقه ها کاربرد مخصوص خودشون و دارن همچنین جنس های این کفگیر وملاقه ها که شامل سیلیکونی، چوبی، استیل، تفلون، بامبو و پلاستیک نسوز و…هستن .

  • لوازم مورد نیاز برای فِر؛

از وسایل مهم  آشپزخانه وسایل و قابلمه‌هایی هستند  که برای پخت وپز غذا با فر نیاز داریم که باید طراحی، شکل و کیفیت مناسب داشته باشه. جنس این لوازم بسیار مهمه ، نباید ماده‌ای شیمیایی در پوشش وسایل باشه ؛ مثلا اگر روکش نامناسبی روی قابلمه‌ها وجود داشته باشه ،اصلا مناسب برای قراردادن در فر نیست. چون  مادهٔ شیمیایی با مواد غذایی در حین پختن ترکیب میشن و باعث میشه که سلامت‌تون به خطر بیفته.

ابزارهای زیر از وسایل ضروری ومهم وکاربردی  آشپزخانه برای  پخت‌وپز هستند:

•          انواع ماهی‌تابه؛

•        انواع قابلمه دردار؛

•        شیرجوش؛

•        قابلمه گود؛

•        سینی فر؛

•        توری گریل مرغ و ماهی؛

•        قالب مافین؛

•        قالب کمربندی؛

•        انواع قالب پخت نان؛

•        کاغذ روغنی؛

•        انواع ظروف نسوز.

  1. ظروف نگهدارنده غذا و حبوبات و …

یکی از مهم‌ترین وسایل مهم  و ضروری آشپزخانه که بسیار پرکاربرد هستن ظرف هایی  برای نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال و فریزر هست .برای نگه‌داشتن مواد غذایی مختلف، باید ظرف های در دار با جنس و طرح وشکل مناسب  تهیه کنم  بهتر است که در هنگام خرید  ظروفی از جنس سیلیکون هستن بخریم . ظروف سیلیکونی  نسبت به شیشه و پلاستیک‌های عادی بهتره .

ظروف شیشه‌ای  اصلا گزینه‌های خوبی نیستن مخصوصا زمانی که قراره  مواد غذایی را داخل فریزر نگهداری کنیم دلیل نامناسب بودن ظروف شیشه ای اینه که  ظروف شیشه‌ای با گرم‌ و سرد شدن می‌شکنن. ظرف‌های در دار و همچنین و بطری‌های دردار می‌توانن غذاها  ونوشیدنی ها را سالم نگه دارن و باعث میشه که  بوی مواد مختلف داخل یخچال فریزرپخش نشه، در  ضمن  نظم و ترتیب خوب و بسیار عالی در یخچال وفریزر به وجود می‌آورن . مدت ماندگاری مواد مختلف در ظروف نگهدارنده بیشتر می‌شه.

اگر شکل ظروف شما مربعی و مستطیلی‌شکل باشه ، چیدمانش در داخل یخچال و فریزربسیار مرتب ومنظم و  جذاب تر هست تا نسبت به چیدمان با  ظروف گرد ولی این موضوع کاملا سلیقه ایه و بهتره شما با توجه به نیازتون  و فضایی که  دارید انتخاب مناسبی داشته باشید  . لوازم ضروری و کاربردی دیگه ای مثل :  سبد نان، ظروف ادویه، سطل‌هایی برای نگهداری حبوبات و شیشه‌های دربستهٔ ترشی  ومربا ،بطری های بلند برای آبلیمو آبغوره و….. هم هستن که باید حتما تهیه کنید چون واقعا آشپزخانه بدون این ظروف بسیار شلوغ و درهم و کلافه کننده میشه که حتی تصورش هم سخته

 یک نکته ی مهم اینه که  برخی از مواد غذایی باید در ظروفی  باشن که امکان گردش هوا در آنها وجود داشته باشه؛ در غیر این صورت،مواد غذایی مون خیلی سریع  فاسد میشن .

درموقع خرید لوازم اشپزخانه انواع ظروف در دار با بهترین قیمت وبا بهترین کیفیت رو درنظر بگیرین .

حالا به چند نکته ی کاربردی اشاره میکنیم

نکات مهم برای خرید ابزار وسایل آشپزخانه

•        اول از همه  خرید وسایل خود را از وسایل بزرگ شروع کنید و بعد به سراغ  خریدن وسایل کوچک بروید ‌.

•        برای وسایل خود رنگ مناسبی درنظر بگیرین.

•          آشپزخانه را با خریدن  وسایل اضافه  و بیمصرف شلوغ نکنید.

•        در هنگام خریدن  سرویس قابلمه ،بشقاب ،دیس، لیوان وقاشق چنگال به جنس آن توجه داشته باشین .

•        سعی کنید برای آشپزخانه خود ظروف نگه دارنده شفاف خریداری کنین.

•        درموقع خرید و انتخاب یخچال به کیفیت لاستیک ها، ضد باکتری بودن آن ها، سیستم خنک کننده، یخ ساز، وجود طبقات فلزی وجا دار بودن دقت کنید.

•        درموقع خریدن گاز به جنس آن دقت  کنید و با توجه به سبک آشپزخونه گاز مناسب تهیه کنید.

•        برای خریدن وسایل برقی به کیفیت و میزان عمرش حتما دقت  کنید گارانتی وسیله تونو حتما از فروشنده بگیرین و چک کنید .♥️

•        مطمن بشین که وسیله ی برقی ک تهیه کردین درست کار میکنه وسالمه حتما تست ش کنید ،اگر مشکلی داشت سریع تعویض کنید .

•        از لوازم پلاستیکی در آشپزخانه خود حتما استفاده  کنید  موقع  خرید مواظب جنسشون باشین.  لوازم پلاستیکی مثل : سبد های پلاستیکی در انواع و وشکلهای مختلف، سطلهای زباله کوچک وبزرگ، قالب های ژله، ظروف حبوبات، انواع پیاله ها و سبد سبزی ،سینی های پلاستیکی  درسایزهای مختلف  …

درپایان

  آشپزخانه  قلب خانه  هست وهمچنین   قلب  کدبانوی منزل هست . درنتیجه  لوازم و چیدمانی  که در آشپزخانه استفاده می شه حتما  باید با دقت خریداری بشه  و با سلیقه ی زیبا آشپزخونه ی شیک وسلیقه چید♥️ .

وجود فهرستی که به شما می‌گوید وسایل ضروری آشپزخانه چیست، خرید را برایتان ساده‌تر می‌کند.

 شاید بگویید که خودتان بهتر از هرکسی می‌دانید که برای خرید چه باید کرد و چه انتخاب‌هایی داشت. اما هدف ما جمع‌بندی مطالب است تا ذهن‌تان منسجم‌تر به‌دنبال تهیهٔ فهرست موارد لازم بگردد. به‌نظرتان، چه‌چیزهای ضروری دیگری هست که در این مقاله از قلم افتاده‌اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 WhatsApp واتساپ

× ثبت سفارش در واتساپ